דלג לתוכן כפתור לפתיחת תפריט נגישות

תפריט נגישות

הצהרת נגישות

עובדים בשיתוף עם קופות החולים
  • מדרסים קופת חולים כללית
  • מדרסים קופת חולים מאוחדת
כאבים בכף הרגל – כף רגל בוערת

רוכבי אופניים ואצנים סובלים לעיתים תכופות מכאבים עזים בכף הרגל. כאב שמרגיש כמו דקירות חדות או זרמים ולעיתים ממש כבערה. כאבים אלו מוגדרים כתסמונת "הרגל הבוערת".
מהי תסמונת כף הרגל הבוערת, כיצד מטפלים בה והאם ניתן להימנע מניתוח?

סובל מתסמונת כף רגל בוערת? השאר פרטים ונטפל לך בבעיה עוד היום

מהי תסמונת כף הרגל הבוערת?

הסובלים מבעייה זו מתארים תחושה של חום שורף בכריות כף הרגל שאף מוביל לכאבים חזקים באזור ומקרין לאזורים נוספים בגוף. התחושה נובעת למעשה מהפעלת לחץ לא אחיד על העצבים בכפות הרגליים. הסיבות לתחושה יכולות לנבוע מנעל שאינה מותאמת לצרכי כף הרגל ולכן אינה מחלקת את העומסים בזמן הפעילות בצורה הנכונה. עקב כך נוצר לחץ משמעותי על קצוות העצבים בכף הרגל הנלחצים לכיוון מסרק כף הרגל ואף נלחצים תחת ראשי העצמות של המסרק.

מדובר בבעיה שהינה לרוב בעייה כרונית הנפוצה מאד בקרב רוכבי אופניים ואצני שטח. אצלם, ישנו פיזור לא נכון של הלחצים בזמן פעילות הרכיבה או הריצה בשטח לא אחיד. רכיבה באזורים תלולים צפויה אף להחמיר את הבעייה.

אצל הסובלים מפלטפוס (כף רגל שטוחה) או מהמצב ההפוך המכונה הולפוס (קשת כף רגל גבוהה מידי). בדרך כלל התופעה תתרחש מהר יותר ואף תוחמר בקצב גבוה יותר עקב הגברת הלחץ על עצבים ומכאן את תחושת הכאב הנגרמת כתוצאה מכך.

מהן דרכי הטיפול והפתרונות?

זריקות:

ניתן להפחית את הכאב על ידי זריקות קורטיזון. טיפול זה יעיל לטווח קצר בלבד ונחשב לכואב בפני עצמו.

פיזיותרפיה:

טיפול ועיסוי עמוק אשר אמור להפחית נוקשות, לשפר את התנועתיות בכרית כף הרגל ולהקל על הרקמות סביב העצב.

ניתוח:

פתרון זה מומלץ רק למי שנכשל בכל פתרון אחר ובמקרים קיצוניים בלבד. מדובר בהליך כירורגי להסרת הנפיחות בכף הרגל והקלה על המערכת העצבית. הליך זה גורם לחוסר של תחושה (נימול) בבהונות . עם זאת קיים סיכוי גבוה שתופעת הכאבים והדלקות יחזרו.

מדרסים מותאמים

לפני שפונים להליך כירורגי או לטיפולים פולשניים ונקודתיים מומלץ להצטייד במדרסים מותאמים אישית.
מדרסים אורטופדים מותאמים מסייעים בפיזור הלחץ בצורה מבוקרת ואחידה בכפות הרגליים למניעת בעיות בכף הרגל. פתרון זה נחשב לפתרון המומלץ והיעיל ביותר. עם זאת, על מנת שהטיפול יצליח חשוב שהמדרסים יותאמו על ידי מומחה ויהיו עשויים מחומרים איכותיים.

רועי קגן, אורטוטיסט מומחה בעל ידע וניסיון רבמסביר שעל מנת למנוע את הלחץ על העצבים כתוצאה מהלחץ המוגבר באזורים מסוימים, לדוגמא בכרית הקדמית אצל רוכבי האופניים, יש להתאים מדרסים אורטופדים מותאמים אישית למדווש העשויים מהחומרים הטובים ביותר.
ב Kagan FootXpert פותחו מדרסים במיוחד לרוכבי האופניים, אם בחדר הספינינג או בשטח. מדרסים אלו מותאמים במיוחד לנעל הצרה, עשויים מהחומרים הטובים ביותר ומפזרים את הלחצים הנוצרים בעת  הלחיצה על הדוושה בצורה המיטבית על פני כף הרגל כולה. כמו כן פותחו מדרסים מיוחדים לרצים בתנאי שטח הנותנים דגש על יציבות כף הרגל ופיזור הלחצים.

מומלץ להצטייד במדרסים מותאמים גם כטיפול מונע.

אם אתם אצנים או רוכבי אופניים הסובלים מכאבים בכף הרגל, צרו קשר עוד היום להתאמה אישית על ידי המומחה רועי קגן ב-Kagan FootXpert. בדיקת ההתאמה מתבצעת בטכנולוגיית ZEBRIS החדשנית שיובאה לארץ מגרמניה ומאפשרת מיפוי מדויק של מעגלי ההליכה והריצה.

לבדיקה וייעוץ ללא עלות על ידי המומחה רועי קגן התקשרו עוד היום 09-9770555

שתפו את המידע

אנחנו מתחייבים ! אם לא תהיו מרוצים, כספכם יוחזר במלואו !

קבעו תור עוד היום להתאמת מדרס מותאם אישית על ידי המומחה אצלנו ב Kagan FootXpert במעבדת ההליכה מהמתקדמות בארץ.

לתאום חייגו 09-9770555.

קבעו תור עוד היום לפגישת אבחון אישית ללא התחייבות

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם